سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوخت کیف با چهل تکه شطرنجی و پنجره - خانم عاطفه ذبیحی

در این پست نمونه ای زیبا از تبدیل یک بلوک چهل تکه شطرنجی و پنجره کلیسا، به کیف ؛ را می بینید. دوخت چهل تکه ها و تبدیل آن به کیف توسط خانم عاطفه ذبیحی، از آموزشگاه شب افروز؛ اجرا شده است.

خانم عاطفه ذبیحی پس از دوخت یک بلوک از چهل تکه شطرنجی و پنجره ، این بلوک ها را با اضافه نمودن یک زیپ و دوخت طرفین چهل تکه به صورتی کاملا کاربردی تبدیل به تولیدی نموده است که می توان به صورت کیف ارایش کوچک، کیف پول و یا جامدادی و....  در همه جا مورد استفاده قرار داد.

بسیار زیباست. اینطور نیست؟


کیف چهل تکه  دوزی-عاطفه ذبیحی

رومیزی پولک و منجوق دوزی شده - خانم زینب مهدوی

نمونه  آموزشی زیبایی از دوخت پولک و منجوق بر روی پارچه مخمل، را در این پست می بینید. این نمونه آموزشی زیبا توسط خانم زینب مهدوی، از آموزشگاه شب افروز، دوخته شده است.

خانم زینب مهدوی طرحی را به صورت حاشیه در امتداد رومیزی مخمل به رنگ زرشکی قرار داده و با استفاده از پولک،  ملیله، ملیله شکسته، سنگ و مروارید، به کمک تکنیک های دوخت در پولک و منجوق دوزی؛ سوزن دوزی نموده است.

بدیهی است که این رومیزی زیبا می تواند در هر محیطی مورد استفاده قرار گیرد و زیبایی بیافریند.


رومیزی پولک و منجوق- زینب مهدوی

سوزندوزی روی طرح مرغ و خروس- خانم فاطمه رمضانی

سوزن دوزی زیبایی از طرح مرغ و خروس را در این پست می بینید که توسط خانم فاطمه رمضانی، از آموزشگاه شب افروز؛ دوخته شده است.

خانم فاطمه رمضانی این سوزن دوزی زیبا را بر روی پارچه ای مشکی و جهت استفاده تابلو در اطاق کودک، اجرا نموده  است. برای دوخت این سوزن دوزی زیبا، که طرحی از یک مرغ و خروس درحال گفتگو با هم را نشان می دهد، از نخ های دمسه رنگی و دوخت های بنیادی سوزن دوزی؛ استفاده شده است.

شما نیز ببینید و لذت ببرید. زیباست، اینطور نیست؟


مرغ و خروس- فاطمه رمضانی


سوزن دوزی طرح ماهیان آکواریوم (2)– خانم مریم دابویی

 در این پست دومین بخش از سوزن دوزی طرح ماهیان آکواریوم ، و سوزن دوزی یک ماهی دیگر؛ را می بینید. این طرح توسط خانم مریم دابویی  و با نخ کانوا، سوزن دوزی شده است.

خانم مریم دابویی در سوزن دوزی این ماهی نیز رنگ هایی بسیار زیبا و هماهنگ را به سوزن کشیده و دوخت نموده است. برای بدن ماهی از دوخت گلدوزی برزیلی به شیوه برجسته و برای شکل دادن به دم و باله ماهی از دیگر تکنیک های سوزندوزی و دوختهای بنیادی استفاده نموده است. در دوخت بدن این ماهی از رنگهای متنوع استفاده نشده و به کمک دو رنگ نخ بدن ماهی سوزن دوزی شده است. ولی برای دوختن باله ها و دم ماهی، از ترکیب و تنوع هماهنگ و خوبی استفاده شده است.

هماهنگی رنگها، انتخاب نوع دوخت و جهت ها در سوزن دوزی و دوخت این ماهی ، بر زیباتر شدن این کار افزوده استاینطور نیست؟!!!!


ماهیان آکواریوم2- مریم دایویی

پولک دوزی برجسته - خانم سحر محمدی

نمونه آموزشی زیبایی از دوخت پولک به صورت  تو پر و برجسته را در این پست می بینید. این نمونه اموزشی بسیار زیبا توسط خانم سحر محمدی، از آموزشگاه شب افروز؛ دوخته شده است.

خانم سحر محمدی این نمونه آموزشی زیبا را روی پارچه مخمل، اجرا نموده و برای دوخت گل، تکنیک پولک دوزی به شیوه تو پر و برجسته را با سایه روشن استفاده نموده است. واضح است که اجرای دوخت پولک به شیوه تو پر و ساده نیز می  تواند با سایه روشن استفاده شود.

استفاده از دو رنگ پولک بنفش و طلایی در کنار هم و ایجاد سایه روشن روی گلبرگ ها، از ویژگی خوب این نمونه زیبا می باشد.


پولک دوزی توپر و برجسته- سحر محمدی

سوزن دوزی طرح ماهیان آکواریوم (1)– خانم مریم دابویی

این بار نیز تصاویری از یک سوزن دوزی بسیار زیبا را، در این پست می بینید که توسط خانم مریم دابویی بر روی یک تابلو؛  اجرا شده است.خانم مریم دابویی این تابلوی زیبا را با استفاده از نخ کانوا و با تکنیک های مختلف دوخت های بنیادی و نیز گلدوزی برزیلی ، سوزن دوزی نموده است.

خانم مریم دابویی در این تابلو طرحی از ماهیان آکواریوم را در نظر گرفته است که به دور از هیاهوی اطراف و بی هیچ پیرایه ای تن به آب سپرده اند و دل به زندگی دارند. پیرایه ای ندارند زیرا خود زیبا هستند و زیبایی خویش را باور دارند. در میان آب می گردند و با آب زندگی می کنند. هرکدام از آنها رنگ و زیبایی خاص خودشان را دارند و برای خودشان زندگی می کنند.

 

ماهیان آکواریوم1- مریم دایویی

 این تابلوی سوزن دوزی شده بسیار زیبا که مانند دیگر سوزن دوزی های خانم دابویی، نمونه خوبی از کانوا دوزی یا سوزن دوزی با نخ کانوا نیز می باشد، می توان به بخش های جداگانه ای تقسیم نمود. که هر بخش شامل یک ماهی آکواریومی می باشد با اجزای متناسب و رنگهایی دلنشین و بسیار هماهنگ. بخش هایی که هر کدام به تنهایی زیبا هستند و در کنار هم زیباتر. طرح ماهی ها در این تابلو ابتدا، توسط خانم مریم دابویی ، طراحی و پس از قرار گرفتن تک به تک ماهی ها در فضای آب و داخل آکواریوم ، با دقت و سلیقه فراوان؛ سوزن دوزی شده است.

در اولین بخش از ماهی های آکواریوم، ماهی زیبایی را می بینید که روش برجسته از دوخت گلدوزی برزیلی، روی بدن ماهی استفاده شده است .دوخت خط ساقه دور تادور طرح ماهی باعث شده تا حضور زیبای ماهی در میان آب، کاملا محسوس باشد. همانطور که در تصاویر می بینید تمام زمینه تابلو با نخ کانوای آبی از دوخت پرشده و ماهی را در بر گرفته است.

شما نیز این سوزن دوزی بسیار زیبای خانم مریم دابویی را ببینید و لذت ببرید...


ماهیان آکواریوم1- مریم دایویی