سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

سوزندوزی طرح ماهیان آکواریوم (7)– خانم مریم دابویی

تصاویری ازهفتمین بخش سوزندوزی روی طرح ماهیان آکواریوم ، را در این پست می بینید. این سوزندوزی بسیار زیبا توسط خانم مریم دابویی اجرا شده است. در سوزندوزی این طرح از نخ کانوا در رنگهای مختلف،  استفاده نموده است.

 

در سوزندوزی ماهی هفتم تنوع زیادی در نوع دوخت مشاهده نمیشود. اما همچنان تنوع رنگ و هماهنگی رنگها ، کاملا  مشهود استاین ماهی در ردیفهای متفاوت و با استفاده از رنگهای متفاوت ، در قسمت بدن و دم ؛ سوزندوزی شده است . انتخاب یک نوع دوخت مانند ساقه، از زیبایی کار کم نکرده و برعکس حضور این ماهی با این دوخت در میان ماهیان  دیگر، باعث می شود تا هر ماهی جایگاه و زیبایی خاص خودش را داشته باشد.



ماهیان آکواریوم7- مریم دایویی

سوزندوزی یک گل - فاطمه حسن زاده

 ....................و دختران جوان سرزمین من، ساده، صمیمی و پر تلاش؛ به جستجوی مهراوه هایی می روند که لحظه های امروزشان را به دیروز و فردا پیوند می زند.
نمونه آموزشی زیبایی از یک سوزندوزی بر روی گلی قرمز را در این پست می بینید که توسط خانم فاطمه حسن زاده از آموزشگاه شب افروز، دوخته شده است. سوزندوزی این گل  با استفاده از تکنیک دوخت دندان موشی کوتاه و بلند همراه با سایه روشن دوزی اجرا  شده و برای سایه روشن دوزی گل نیز از دو رنگ قرمز تیره و روشن و برای برگ ها از سبز تیره و روشن، استفاده شده است.

زیبا است و چشم نواز- شما نیز ببینید و لذت ببرید!!!!!

سوزندوزی یک گل- فاطمه حسن زاده

بخارا دوزی و بته جقه - خانم صدیقه تقی زاده

گفتیم که یکی از کاربرد های بسیار خوب دوخت دار بستی یا بخارا دوزی، استفاده از آن در فضای خالی میان بته جقه  ها می باشد. نمونه آموزشی زیبایی از این دوخت بسیار پر کاربرد را در این پست می بینید که توسط خانم صدیقه تقی زاده از آموزشگاه شب افروز؛ دوخته شده است.

خانم صدیقه تقی زاده این دوخت را با نخ عمامه در رنگهایی بسیار شاد مانند سبز، قرمز، نارنجی، گل بهی و....... و...  اجرا نموده است. دوخت های دیگر مورد استفاده در این سوزندوزی زیبا نیز، دوخت های بنیادی مانند: ساقه دوزی، دندان موشی،شاه ماهی بسته، روکوکو و.... می باشد. بسیار زیباست، اینطور نیست.

بخارا دوزی و بته جقه - صدیقه تقی زاده

سوزندوزی طرح ماهیان آکواریوم (6)– خانم مریم دابویی

بخش ششم  از سوزندوزی طرح ماهیان آکواریوم را در این پست می بینید. این سوزندوزی بسیار زیبا توسط خانم مریم دابویی اجرا شده است. در سوزندوزی این طرح از نخ کانوا در رنگهای مختلف، استفاده شده است.

در این بخش، سوزندوزی ماهی همانند سوزندوزی ماهی در بخش دوم، می باشد. منتهی تصاویر بگونه ای است که زوایای دیگری از دوخت را نمایان می سازد. استفاده از دوخت گلدوزی برزیلی، در بدن ماهی؛ برجسته تر بودن بدن ماهی از بال و دم ماهی را، به خوبی نشان می دهد.

ماهیان آکواریوم6- مریم دایویی

خانم دابویی همچنین جهت سوزن دوزی این ماهی در قسمت باله و دم ، تنوع زیادی را در انتخاب رنگ ؛ بکار برده استتنوعی که دارای هماهنگی خوبی نیز می باشد و البته این هماهنگی نیز به همراه تنوع در دوخت و رنگ، از دیگر ویژگی های خوب این سوزندوزی ارزشمند و زیبا می باشد.

براستی آیا این سوزن دوزی زیبـا در شما شوق به دست گرفتن سوزن و نخ را ، به وجود نمی آورد؟؟


ماهیان آکواریوم6- مریم دایویی

سایه دوزی - خانم فاطمه رمضانی

نمونه آموزشی زیبایی از دوخت سایه دوزی را در این پست می بینید که توسط خانم فاطمه رمضانی، از آموزشگاهشب افروز؛ دوخته شده است.

 تمام طرح این نمونه زیبا، شامل گل هایی کوچک در اطراف به همراه دو گل بزرگ تر و یک پاپیون می باشد که بر روی تکه ای تور و با نخ های دمسه یک لا؛ سایه دوزی شده است.

زیباست. اینطور نیست؟


سایه دوزی- فاطمه رمضانی

گل یقه با پولک و منجوق - خانم اکرم مشهدی جانی روشن

نمونه بسیار زیبایی از دوخت یک گل یقه با پولک و منجوق را در این پست می بینید. این نمونه زیبا که شامل یک گل و دو برگ می باشد، توسط خانم اکرم مشهدی جانی روشن از آموزشگاه شب افروز؛ سوزن دوزی شده است.

خانم اکرم روشن جهت دوخت گل یقه، ابتدا گل را به صورت برجسته و برگ ها را نیز به شیوه برجسته به همراه سایه روشن دوزی با پولک و منجوق، بر روی پارچه ای جداگانه دوخت نموده و پس از  دوخت؛ پارچه اضافی دور تا دور گل و برگ ها را جدا نموده است.

این گل یقه زیبا پس از اضافه نمودن یک سنجاق، به راحتی روی هر لباسی قابل مصرف می باشد و چنانچه در  تصاویر زیر نیز دیده می شود، زیبایی لباس را افزون نموده است.

گل یقه با پولک و منجوق- اکرم مشهدی جانی روشن