سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ملیله دوزی روی مانتو- سمیه محمودی

نمونه ای از دوخت ملیله، مروارید، ملیله شکسته و.... را در این پست می بینید که توسط خانم سمیه محمودی از آموزشگاه شب افروز بر روی یک مانتو؛ سوزندوزی شده است.

خانم محمودی طرحی شامل یک ساقه با چند گل را به صورت حاشیه ای در قسمت جلو مانتو قرار داده و با استفاده از ملیله، منجوق و مروارید و به کار گرفتن تکنیک های گل ملیله ای، گل نگینی،و..... بخوبی آن را سوزندوزی نموده است. چنانچه در تصاویر نیز دیده می شود، این طرح در قسمت یقه به صورت قرینه ، استفاده شده است. 

بسیار زیباست و چشم نواز. اینطور نیست؟!!!!!!!!!!!!!

ملیله دوزی- سمیه محمودی

کوسن چهل تکه دوزی- عفت فتاحی

در این پست نمونه ای از دوخت یک کوسن چهل تکه دوزی شده را می بینید که توسط خانم عفت فتاحی از آموزشگاه شب افروز، دوخته شده است. 

 خانم فتاحی برای دوخت این کوسن ابتدا یک بلوک از چهل تکه شش ضلعی آماده نموده و سپس آن را بر روی کوسن به شیوه تکه دوزی قرار داده و دوخته است. در چهل تکه دوزی این کوسن از سه رنگ پارچه شامل رنگ آبی در وسط و دو رنگ از پارچه طرح دار به صورت یک در میان در طرفین؛ استفاده شده است.

بسیار زیباست . شما هم ببینید و لذت ببرید.

چهل تکه چند ضلعی- عفت فتاحی

ذغره دوزی- هانیه پهلوان

در این پست نمونه ای از دوخت ذغره دوزی را می بینید که توسط خانم هانیه پهلوان از آموزشگاه شب افروز، سوزندوزی شده است. خانم پهلوان طرحی از یک جقه را در دو سمت رومیزی ترمه قرار داده و با استفاده از تکنیک های دوخت سرمه و ذغره، آن را سوزندوزی نموده است. این سوزندوزی زیبا پس از اجرا، آسترکشی و یراق دوزی شده است. 

زیباست. اینطور نیست؟!!!!

ذغره دوزی- هانیه پهلوان

گل یقه پروانه با منجوق و سنگ - خانم اکرم مشهدی جانی روشن

نمونه ای زیبا از دوخت یک گل یقه را در این پست می بینید که توسط خانم اکرم مشهدی جانی روشن، از آموزشگاهشب افروز؛ اجرا شده است.

خانم اکرم مشهدی جانی روشن طرحی از یک پروانه کوچک را بر روی یک پارچه به صورت برجسته؛ دوخت نموده است. بعد از دوختن پروانه و جدا نمودن پارچه های اضافی دور آن با نصب یک سنجاق در زیر پروانه؛ گل یقه به راحتی بر روی هر  لباسی و در هر فضایی قابل استفاده می باشد.

گل یقه با پولک و منجوق- اکرم مشهدی جانی روشن


سوزندوزی طرح ماهیان آکواریوم (8)– خانم مریم دابویی

تصاویری از هشتمین بخش سوزندوزی روی طرح ماهیان آکواریوم ، را در این پست می بینید. این سوزندوزی بسیار زیبا توسط خانم مریم دابویی اجرا شده است.خانم مریم دابویی در سوزندوزی این طرح از نخ کانوا در رنگهای مختلف،  استفاده نموده است.

سوزندوزی این ماهی کمی به سوزندوزی ماهی در پنجمین بخش شبیه می باشد. با این تفاوت که در سوزندوزی این ماهی از تعداد کم تری رنگ و ردیف دوخت، استفاده شده است. ماهی با استفاده از شیوه گلدوزی برزیلی و برجسته در ردیفهای متنوع رنگی؛ .سوزندوزی شده و یک منگوله جهت دم در آن استفاده شده است.

بطور حتم شما نیز از دیدن این تصاویر لذت می برید.اینطور نیست؟

ماهیان آکواریوم8- مریم دایویی

گلدوزی روی بلوز- خانم فاطمه رمضانی

در این پست نمونه ای از دوخت گلدوزی روی یک بلوز را می بینید که توسط خانم فاطمه رمضانی، از آموزشگاه شب افروز؛ دوخته شده است.

همانگونه که در تصویر ها نیز، دیده می شود بدون بهره گرفتن از طرح و نقشی خاص، فقط با سوزن دوزی چند گره فرانسوی، و تعدادی گل رز به همراه برگ هایی کوچک، دور تا دور یقه بلوزی ساده  به بلوزی زیبا تبدیل شده است برای سوزن دوزی این بلوز زیبا از نخ دمسه در رنگ های سبز،آبی، بنفش و صورتی استفاده نموده  است.

ساده اما زیباست اینطور نیست؟!!!!


گلدوزی روی بلوز- فاطمه رمضانی