سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

گلدوزی روی بلوز- ریحانه مهدویان

نمونه ای از دوخت رز عنکبوتی را در تصویر زیر می بینید که توسط خانم ریحانه مهدویان از آموزشگاه شب افروز، بر روی یک بلوز دخترانه، سوزندوزی شده است. این نمونه شامل دو رز عنکبوتی به همراه چند گره فرانسوی و برگ های جوانه ای می باشد. 

گلهایی که در عین سادگی، زیبا هستند. اینطور نیست؟

گلدوزی روی بلوز- ریحانه مهدویان

گل رز عنکبوتی و داودی بر روی بلوز- خانم زهرا پور علی

گل های رز عنکبوتی و داودی هر کدام در عین سادگی، به تنهایی و نیز در کنار هم زیبا هستند و اغلب در میان سوزندوزان، مورد استفاده قرار می گیرند. در این پست نمونه ای از دوخت گل رز عنکبوتی و گل های داودی بر روی یک بلوز را می بینید که توسط خانم زهرا پور علی، از آموزشگاه شب افروز؛ سوزندوزی شده است. 

خانم پور علی چند گل رز عنکبوتی را به همراه یک  گل رز ایرانی و تعدادی گل داودی بر دامنه بلوز، با استفاده از نخ 6 لای دمسه؛ سوزندوزی نموده است. این سوزندوزی زیبا بدون استفاده از طرح و نقشی خاص و فقط با  دانستن تکنیک و انتخاب مکان سوزندوزی، شکل یافته است.

سوزندوزی روی این بلوز،دلنشین و زیباست . شما نیز ببینید و لذت ببرید.

 رز عنکبوتی و داودی- زهرا پور علی

گلهای داودی روی کیف- رویا برزگر

همیشه برای سوزندوزی لازم نیست تا تکنیک و تجهیزاتی را از قبل مهیا سازید و یا طرح و نقش خاصی داشته باشید تا بتوانید سوزن و نخ به دست گرفته و دوخت را شروع کنید. در هر جا که باشید و با هر امکانی که در دسترس شما باشد و هر مقدار تکنیک و مهارتی که بدانید؛ می توانید، سوزندوزی را شروع کنید.

در این پست نمونه ای  از دوخت گل های داودی را می بینید که با چند ساقه و البته چند گل رز عنکبوتی با ترکیب رنگ، فضای چشم نوازی را بدون طرح و نقشی خاص بر روی یک کیف؛ ایجاد نموده که در عین سادگی بسیار هم زیباست. این نمونه زیبا توسط خانم رویا برزگر، از آموزشگاه شب افروز؛ سوزندوزی شده است.

شما نیز ببینید و لذت ببرید!!!!!!!!!!!

گلدوزی روی جین - ریحانه مهدویان

 دوخت یک گل  داودی بر روی شلوار جین را در این پست می بینید که توسط خانم ریحانه مهدویان، از آموزشگاه شب افروز بر روی شلوار؛ سوزندوزی شده است. خانم مهدویان گل داودی را با استفاده از نخ 6 لای دمسه بر روی شلوار جین و نزدیک به لبه جیب؛ سوزندوزی نموده است. این گل داودی کوچک، ساده و زیباست . اینطور نیست؟!!!!


گلدوزی روی جین، ریحانه مهدویان

چهل تکه پنجره و کوسن- ناهید حسن پور

نمونه ای بسیار زیبا از دوخت چهل تکه پنجره را در این پست می بینید که توسط خانم ناهید حسن پور، از آموزشگاه شب افروز برای رویه یک کوسن؛ اجرا شده است.

خانم ناهید حسن پور، با استفاده از دو پارچه به رنگ های سرخابی ساده و چهارخانه با ترکیب سرخابی و سفید، بلوک هایی کوچک از چهل تکه پنجره را ایجاد و با اتصال این بلوک های کوچک به یکدیگر و ایجاد یک بلوک بزرگ تر در سایز دلخواه( کوسن)، این چهل تکه چشم نواز و زیبا را به یک کوسن تبدیل نموده است. چنانچه در تصاویر نیز به خوبی دیده می شود، این کوسن زیبا می تواند به تنهایی به عنوان یک دکور قابل استناد در هر فضایی از اتاق؛ مورد استفاده قرار گیرد.

 به خاطر داشته باشید که خلق زیبایی ها خاص یک شخص و یک مکان نیست. شما نیز می توانید . فقط کافی است که بخواهید و لذت سوزن دوزی را دریابید.

چهل تکه پنجره و کوسن- ناهید حسن پور

زیر لیوانی چهل تکه دوزی- عفت فتاحی

در این پست زیر لیوانی زیبایی از دوخت چهل تکه را می بینید که توسط خانم عفت فتاحی، از آموزشگاه شب افروز، اجرا شده است.

خانم فتاحی این چهل تکه زیبا را با استفاده از دو پارچه، یکی ساتن ساده آبی و دیگری طرح دار با گل هایی به رنگ آبی به شیوه دوخت چهل تکه بشقابی و برای یک زیر لیوانی سوزندوزی نموده است. این زیر لیوانی زیبا پس ازآماده شدن، آسترکشی شده و در نهایت با افزودن یک گل از تور و یک مروارید در میانه گل؛ در هر جایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

زیباست. اینطور نیست؟!!!!!!!!!

زیر لیوانی چهل تکه- عفت فتاحی

چهل تکه چند ضلعی و کوسن - خانم فریبا داداش نیا

نمونه ای از دوخت چهل تکه با چند ضلعی را در این پست می بینید که توسط خانم فریبا داداش نیا از آموزشگاه شب افروز، دوخته شده است.

خانم فریبا داداش نیا برای دوختن این کوسن زیبا، ابتدا تکه هایی از هشت ضلعی به رنگ قرمز طرح دار آماده نموده و پس از آماده سازی تکه ها ی هشت ضلعی، آن ها را از یک ضلع به هم چسبانده است. سپس هشت ضلعی های به هم چسبانده شده را به شیوه تکه دوزی و قرینه از دوسمت لبه، روی کوسنی به رنگ بنفش؛ قرار داده و سوزندوزی نموده است.

واضح است که شما نیز می توانید با درست کردن کوسن هایی چنین زیبا  فضای دلخواهی از خانه را تزیین و از چشم نوازی محیط زندگی تان، لذت ببرید.

چهل تکه با هشت ضلعی روی کوسن- فریبا داداش نیا

چهل تکه حجمی و هشت عروسک - عاطفه ذبیحی

نمونه ای از دوخت چهل تکه حجمی را در این پست می بینید که توسط خانم عاطفه ذبیحی، از آموزشگاه شب افروز؛ اجرا شده است. این چهل تکه حجمی، طرحی از هشت عروسک سامورایی می باشد. که در کنار هم یک جا قرقره ای زیبا را بوجود آورده اند.

واضح است که این کاربرد می تواند با تعداد بیشتری عروسک و یا با فاصله ای بیشتر، برای جاقرقره ای بزرگ تری به کار گرفته شود.

در پوشی متناسب با اندازه جاقرقره ای برای آن در نظر گرفته شده که به کمک یک یویو و دگمه جهت دستگیره و تزیین، بر زیبایی آن افزوده است.

بسیار زیباست. اینطور نیست؟!!!!!!!!!!!!

چهل تکه دوزی حجمی هشت عروسک- عاطفه ذبیحی

سرمه دوزی و کوسن- مهری صالحانی

دوخت سرمه و مروارید همیشه خاص رو میزی و تابلو نیست و می توان از طرح های مختلف و دوخت های متفاوت سرمه در دوخت انواع کوسن نیز؛ استفاده نمود. در این پست نمونه آموزشی زیبایی از دوخت سرمه و مروارید را، می بینید که توسط خانم مهری صالحانی از آموزشگاه شب افروز؛ سوزندوزی شده است.

 این نمونه زیبا با طرحی از یک جقه و گلهایی به صورت حاشیه اطراف جقه، بر روی پارچه مخمل و جهت استفاده یک کوسن، سوزندوزی شده و پس از اجرای سوزندوزی، با دقت و سلیقه؛ مغزی دوزی و دوخت کوسن؛ انجام شده است. 

شما نیز ببینید و لذت ببرید.

کوسن سرمه دوزی شده- خانم مهری صالحانی