سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

گل های گندمی روی لباس - فاطمه آل ابراهیمی

مروارید های گندمی خود به تنهایی زیبا هستند اما در مواردی با کمی تغییر و تحول در نوع استفاده از این مروارید ها، می توان کاربردهای وسیع تری ایجاد و مورد استفاده قرار داد.

در نمونه زیر کاربردی از مروارید های گندمی را می بینید که توسط خانم فاطمه آل ابراهیمی، بر روی یک کت با یقه انگلیسی، دوخته شده است. خانم آل ابراهیمی با مروارید های گندمی هم رنگ با لباس، شاخه هایی از گندم، بر روی یقه کت ایجاد نموده و دوخته اند. این شاخه ها تنها با دوخت مروارید ها در مکان های دلخواه شکل یافته و برای دوختن آن ها نیازی به داشتن طرح و نقش خاصی نیست. لبه جیب ها روی این کت نیز، با استفاده از مروارید های کروی و گندمی، تزیین شده است.

بسیار زیباست. اینطور نیست؟!!!!


مروارید های گندمی روی لباس- فاطمه آل ابراهیمی

گلدوزی توت فرنگی- فاطمه رمضانی

یکی از میوه های دوست داشتنی فصل بهار، توت فرنگی است . سوزندوزی طرح توت فرنگی، با سوزن و نخ چندان سخت نیست. فقط کافی است که با دوخت کوتاه و بلند، سایه روشن دوزی و گره فرانسوی؛ آشنایی داشته باشید. آنگاه با کمی نخ ، یک کارگاه و اندکی حوصله می توانید توت فرنگی های خوشمزه بسیاری در هر اندازه که بخواهید بر پارچه و درون همان حلقه گلدوزی؛ایجاد کنید و آن را ماندگار سازید.

نمونه ای زیبا از دوخت چند توت فرنگی را در تصویر زیر می بینید که توسط خانم فاطمه رمضانی از آموزشگاه شب افروز؛ سوزندوزی شده است. 

گلدوزی توت فرنگی- فاطمه رمضانی

چهل تکه نامنظم و کیف خرید- ناهید حسن پور

استفاده از انواع چهل تکه در فرایند تولیدات مختلف سوزندوزی، مانند کیف، کفش، لباس، رومیزی، پادری، پرده، لحاف و... و.. یکی کارآمد ترین نوع مصرف این حرفه از سوزندوزی؛ می باشد. از میان انواع مختلف چهل تکه نیز، چهل تکه نامنظم(crazy ) می باشد که از آن می توان در تولید بسیاری از محصولات سوزندوزی استفاده نمود. این نوع از چهل تکه تنها با ترکیب رنگ های دلخواه و هماهنگ از پارچه ها، در کنار یکدیگر قرار گرفته و دوخته می شوند.

نمونه ای زیبا و دوست داشتنی از دوخت چهل تکه نامنظم را در زیر می بینید که توسط خانم ناهید حسن پور ، اجرا شده و با استفاده از آن یک کیف خرید؛ دوخته شده است. همانطور که در تصاویر می بینید خانم ناهید حسن پور از چهل تکه در دو سمت کیف و حتی اتصال میان دو تکه پشت و جلو، استفاده نموده است. این کیف بسیار زیبا علاوه بر چهل تکه دوزی، لایه دوزی، آسترکشی و مغزی دوزی نیز شده است. البته اجرای دوخت های تزیینی بر روی درزهای چهل تکه بر زیبایی این نمونه زیبا افزوده است. اینطور نیست؟!!!!


چهل تکه نامنظم و کیف خرید- ناهید حسن پور