سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

گره فرانسوی و یک مانتو - مرضیه نیاز آذری

شاید برخی از دوستان در تصویر ذهنی شان دوخت گره فرانسوی فقط و فقط برای دوختن وسط گل ها مورد استفاده قرار گیرد. ولی به واقع چنین نیست و این دوخت بسار پر کاربرد تر از آنچه تصور می شود، هست و از طرفی موارد مختلفی مانند گره فرانسوی تو پر، گره فرانسوی پایه دار و.. را نیز در بر می گیرد.

 در این پست نمونه ای از دوخت گره فرانسوی را به صورت شاخه گلی کوچک بر روی یک مانتو می بینید که توسط خانم مرضیه نیاز آذری، از آموزشگاه شب افروز؛ دوخته شده و بسیار زیباست. اینطور نیست؟!!!!!

گره فرانسوی و یک مانتو- مرضیه نیاز آذری

سوزندوزی یک گل- ساره زارع

نمونه آموزشی زیبایی از دوخت یک گل رز را می بینید که با استفاده از تکنیک دوخت دندان موشی کوتاه و بلند به همراه سایه روشن دوزی استفاده شده است. این نمونه زیبا توسط خانم ساره زارع از آموزشگاه شب افروز؛ بر روی پارچه کتان دوخته شده و پس از اطو و مرتب نمودن؛ درون یک قاب نهاده شده است. ساقه دوزی، گره ایرانی و دوخت پیچ رز نیز از جمله دوخت های اطراف این سوزندوزی زیبا می باشد.

برای دیدن تصاویر بیشتری از این سوزندوزی زیبا می توانید بر روی کلمه ادامه مطلب کلیک نمایید. 

 

سوزندوزی یک گل- ساره زارع

پولک و منجوق دوزی روی کوسن - مریم محلوجیان

دوختن پولک و منجوق روی هر نوع تولیدی می تواند دلنشین، سرگرم کننده و البته زیبا، نیز باشد و درست به همین دلیل یکی از کاربرد های خوب تکنیک های دوخت در پولک و منجوق دوزی، استفاده از حرفه را در تزیین انواع کوسن؛ ملموس تر و کاربردی تر می نماید. 

در تصویر زیر نمونه ای بسیار زیبا از دوخت پولک و منجوق دوزی را می بینید که توسط خانم مریم محلوجیان از آموزشگاه شب افروز و بر روی پارچه مخمل سوزندوزی شده است. خانم محلوجیان این سوزندوزی زیبا را با استفاده از تکنیک پولک و منجوق دوزی به شیوه ایستاده و ایستاده دوبل؛ اجرا نموده است. البته تکنیک های دیگری چون مروارید دوزی، دو پولکه و گل بادبزنی نیز در دوخت این سوزندوزی زیبا نقش آفرینی نموده اند.

برای دیدن تصاویر بیشتری از این نمونه ارزشمند می توانید بر روی کلمه ادامه مطلب کلیک نمایید. 

 

پولک و منجوق دوزی روی کوسن- مریم محلوجیان