سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

(مجله آموزشی- هنری)

سوزندوزی شب افروز

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

پولک و منجوق دوزی- سمیه محمودی

دوخت پولک و منجوق روی هر زمینه ای از پارچه های متفاوت با هر رنگی همیشه زیبا و دلنشین است. اما گاهی برخی از زمینه ها رنگ و بوی دیگری دارند و چشم انداز تازه تری می آفرینند که چون همیشه نیست. 

طرحی از دوخت یک بته جقه با پولک و منجوق را در زیر می بینید که توسط خانم سمیه محمودی بر پارچه ای از جنس مخمل و به رنگ سبز؛ دوخته شده است. علاوه بر رنگ مخمل، انتخاب رنگ منجوق ها، سنگ، پولک و مروارید ها در اطراف و داخل بته جقه؛ زیبایی این سوزندوزی زیبا را افزون نموده است. گویی چشم ها را به یک مهمانی دلپذیر می کشاند. اینطور نیست؟

ذغره دوزی برجسته روی ترمه - مهری صالحانی

نمونه ای از دوخت ذغره و گلهای نگینی با سرمه و مروارید را در زیر می بینید که توسط خانم مهری صالحانی از آموزشگاه شب افروز، بر روی پارچه ترمه؛ دوخته شده است. طرح مورد استفاده بر روی این ترمه ترکیبی از یک بته جقه با چند شاخه و گل می باشد که در دوسمت رومیزی به صورت رانر ؛ قرار گرفته و با استفاده از تکنیک های مختلف ذغره ، سرمه و مروارید دوخته شده است. 

شما نیز ببینید و لذت ببرید.

ذغره دوزی روی ترمه- مهری صالحانی

گلدوزی شقایق- فاطمه ولی پور

نمونه آموزشی زیبایی از دوخت شقایق را در این پست می بینید که توسط خانم فاطمه ولی پور از آموزشگاه شب افروز، سوزندوزی شده است. این سوزندوزی زیبا بر روی پارچه کتان سفید و با استفاده از نخ عمامه و تکنیک دوخت کوتاه و بلند و سایه روشن دوزی اجرا شده است. جهت دوخت گلهای کوچک اطراف شقایق ها نیز از دوخت بخیه تنبل و گره فرانسوی استفاده شده است.

ساده و بسیار زیباست با کاربردی فراوان در هر فضایی  که البته می تواند چشم اندازی دلنشین بیافریند.

 گلدوزی شقایق- فاطمه ولی پور